Standard posebno usmeren na upravljanje IT uslugama
ISO / IEC Standard 20000-1
Šta je ISO/IEC 20000-1 – IT Service Management (ITSM)
ISO/IEC 20000-1 je prvi svetski standard posebno usmeren na upravljanje IT uslugama. On opisuje integrisani skup procesa upravljanja za efikasno pružanje usluga za preduzeća i njihove klijente.
ISO/IEC 20000-1 je usaglašen sa procesnim pristupom definisanim u okviru ITIL.
ISO / IEC 20000-1:2011 je formalna specifikacija i definiše uslove za organizaciju da isporuči IT usluge prihvatljivog kvaliteta za svoje klijente.
Obim obuhvata:
- Zahteve za sistem upravljanja;
- Planiranje i sprovođenje menadžment usluga;
- planiranje i sprovođenje novih ili izmenjenih usluga;
- Servisne procese;
- Relationship procesi;
- procesi rezolucije;
- procesi kontrole i
- Izlazni procesi
ISO/IEC 20000-2:2012 je Kodeks prakse i opisuje najbolje prakse za upravljanje IT uslugama u okviru ISO/IEC 20000-1. Kodeks prakse će biti od posebne koristi za organizacije koje se pripremaju za sertifikaciju prema ISO/IEC 20000-1 ili u planiranju poboljšanja usluga.
Prednosti od sertifikacije ISO/IEC 20000-1
sertifikacija ISO 20000 donosi sa sobom mnoge prednosti. To se, naravno, razlikuje od organizacije do organizacije. Međutim, nabrojaćemo samo neke od prednosti sertifikacije ISO/IEC 20000-1:
- Usaglašavanje usluga informacionih tehnologija i poslovne strategije organizacije;
- Stvaranje formalnog okvira za unapređenje postojećih projektata i usluga;
- Obezbeđuje poređenje sa najboljim praksama;
- Stvara konkurentsku prednost preko promocije konzistentnih i ekonomičnih usluga.
- Zahteva odgovornost rukovodstva i odgovornost na svim nivoima, što stvara napredniji nivo usluge;
- Podržava “rokadu” pružalaca usluga i osoblja na osnovu stvaranja među-organizacijskih operativnih procesa;
- Smanjenje rizika i na taj način troškova;
- Poboljšanje ugleda organizacije;
- poboljšana veza između različitih odeljenja preko boljeg definisanja, jasnije odgovornosti i raspodela ciljeva.
- Stvaranje stabilnog okvira za obučavanje i upravljanja uslugama.
Koraci u implementaciji ISO 20000-1
- Izvršiti procenu i gap analizu
- Definisanje obima, namere upravljanja i odgovornosti
- Implementirati procedure podrške
- Izrada dokumentacije svakog procesa
- Implementirati procese
- Obaviti programe obuke i podizanja svesti
- Upravljanje Sistemom menadžmenta uslugama
- Kreirajte koncept konstantne usluge poboljšanja
- Interna provera
- Preispitivanje od strane rukovodstva
Koristi sertifikacije ISO 20000-1
- Čuva poverljive informacije,
- Pruža korisnicima i zainteresovanim stranama poverenje u načinu upravljanja rizikom,
- Omogućava bezbednu razmenu informacija,
- Omogućava usaglašenost sa zakonskim propisima,
- Poboljšava konkurentnost,
- Konzistentnost u isporuci vaše usluge ili proizvoda,
- Upravlja i smanjuje pojavu rizika u poslovanju,
- Izgrađuje sigurnosnu kulturu,
- Štiti organizaciju, imovinu, akcionare i rukovodstvo.
Krenite u ISO 20001-1:2011 sertifikaciju sa nama danas na najefikasniji način. Kontaktirajte nas na office@iso-standardi.rs ili putem kontakt forme Zahtev za ponudom.
Koraci ka sertifikaciji / dobijanju ISO/IEC 20000-1 sertifikata
- Analiza rizika
- Obuka
- Izrada dokumentacije
- sertifikacija
- Obuka za interne proveravače i održavanje interne provere
- Preispitivanje od strane rukovodstva
- Prijava za sertifikaciju
- Faza 1 - sertifikaciona provera
- Faza 2 - sertifikaciona provera
- Izdavanje ISO 20000-1 sertifikata
- Kontinuirano unapređenje sistema kroz dodatni Consulting i obuku